Workforce Housing International

The ultimate partner for businesses in search of workforce housing solutions.

PositioneringBranding

WHI staat voor betrouwbare ondersteuning en een persoonlijke benadering van huisvesting voor internationale projecten. Met een scherp oog voor detail en een duidelijke focus op efficiëntie, zorgt WHI ervoor dat bedrijven de ideale woning voor hun medewerkers kunnen vinden, waar ook ter wereld. De aanpak is no-nonsense, met een sterke nadruk op snelheid en betrouwbaarheid, maar altijd met oog voor de menselijke kant van het proces.

In het logo heb ik elementen verwerkt die zowel de professionele, zakelijke kant als de persoonlijke benadering weerspiegelen. Het rechterdeel van het logo is een ‘H’ en symboliseert een huis, de core business. Het linkse deel van het logo is een ‘W’, daarnaast symboliseert het de fundering/bouwstenen van een huis, waardoor je als het ware ook de achterkant laat zien. Hier zit meer diepgang en persoonlijkheid – het transparantie zien.

De huisstijl is ontworpen met een kleurenpalet dat zowel de zakelijke als de warme, persoonlijke benadering van WHI uitstraalt. Blauw staat voor betrouwbaarheid en vormt de basis van het palet. De combinatie van groen- en blauwtinten geeft een frisse, professionele uitstraling, terwijl een unieke accentkleur de doelgroep aanspreekt. Zachte wit- en donkerblauw tinten maken het geheel toegankelijk. Met subtiele stijl elementen (o.a. het mapping systeem) laten we het internationale karakter van WHI zien.

Geleverd
MerkstrategieCreatieve richtingLogo suiteTypografieKleurenpaletGrafische elementenBeeldtaalBrandbookDrukwerk & templates

Volgend project

Adekwaad | Eigenzinnige illustraties

Klaar om jouw ideeën tot leven te brengen?

In Q2 nog ruimte voor 3 nieuwe projecten!